dimecres, 31 de març del 2010

VIALS D'EN CARACREMADA

D a t a .. 27 de març 2.010
Caminada s'ens cap dificultat, ja que tot el recorregut esta senyalitzat, GR-179 ( La ruta dels Maquis ). En un punt del tram, es fa una derivació per enllaçar amb la variant GR-179.1, que ens porta a coneixa el Mas de la Creu del Perelló, lloc en el que va ser abatut l'ultim maqui Català ; en Ramon Vila Capdevila, conegut com Caracremada.
La ruta també ens acosta a la Torre de Castellnou, privilegiat mirador, construït el segle XI. I per arrodonir l'excursió, férem una visita al llogaret de Castellnou de Bages, citi en el que resten les despulles d'en Caracremada.
COM ANAR AL PUNT DE SORTIDA --> Monistrol, Manresa, Balsareny. Aquí podem visitar el seu Castell. Per agafar desprès la carretera BP-4313 en direcció a Súria, fins arribar al index quilomètric 49, en el que trobem a l'esquerra un ampli espai per aparcar el cotxe. Es el Coll de les Vilaredes. -- 40 quilòmetres / 30 minuts.
RUTA I PUNTS DE PAS --> Iniciem la caminada al peu d'un cartell de senyalització, seguint les indicacions del GR, en direcció a Castellnou de Bages. També ens acompanyara una altra pintada de color vermell i groc. 10 minuts, passem per la casa de Can Seuva. 28 minuts / 38 acumulats, cruïlla, entrem en una pista principal continuant per la dreta, sempre darrere les marques de pintura, fins arribar al trencall senyalitzat de La Creu. 12 minuts / 50 minuts,. Deixem el GR per enfilar a la dreta cap a La Creu, pocs metres enllà, arrelem la variant GR-179.1, i unes pintades de color blau i blanc. Marxem per l'esquerra per coronar un ínfim collet. 8 minuts / 58 minuts,. Som al mas enrunat de La Creu, lloc de funesta tragèdia tal com explica el placard adossat.
Reprenem camí, més endavant, en un nou trencall, deixem les senyals blaves i blanques, per pujar a l'esquerra mantenint el GR, a sota queda la masia de Casamitjana. 17 minuts / 1 h. 15 minuts,. Coll de les Pinasses, entronquem amb el GR-179. Tirem a la dreta, passades unes revoltades, apareix la Torre de Castellnou a la que accedim. 15 minuts / 1 h. 30 minuts,. Aquesta torra, esta documentada el any 972 amb el nom de Castell Buc, passant el 1.020 a prendre la denominació actual. Seguim ruta.. baixem a la pista principal per emprendre el camí en direcció a les cases de La Figuerola que veiem en una pineda d'enfront. Coronat aquest petit llom i per el carrer de l'urbanització, baixem per la part oposada per arribar al centre antic de Castellnou de Bages. 30 minuts / 2 hores.
El retorn el fem retrocedint sobre les nostres passes, però ometent la variant del GR. 1 hora 30 minuts fins el Coll de les Vilaredes. Temps total, parades no incloses, = 3 h. 30 minuts.