dilluns, 24 d’agost del 2009

CEURÒ - ST. PERE de CASTELLÀ - CEURÒ

DATA .- 12 d'agost 2.009

Volta circular i senyalitzada pels boscos de l'entorn de la Ribera Salada, que transcorra per camins de terra. El recorregut és força monòton i pot arribar a fer-sa passat.
COM HI ANEM .- Monistrol, Manresa, Cardona, Solsona. Seguir la carretera en direcció a Andorra fins arribar al Pont de Querol, pas de la Ribera Salada. -- 78 Km. / 1 h. 05 minuts.
ITINERARI .- Deixem el cotxa a l'area de lleura que tenim al costat de la C-26. Travessem la riera pel pont vell de l'antiga carretera. 5 minuts. Som al Molí de Querol, la ruta pren una pista que per l'esquerra arranca amb pujada, 15 mts / 20 mts acumulats, son a la masia de Vilaprinyò que deixem a l'esquerra. El sender entra en el bosc, 25 mts / 45 mts. Les Tàpies, casa de pagès. Descendim novament cap a la vall de la Ribera Salada, 25 mts / 1 h. 10 Topem amb la C-26 la creuem, trobem una gravera, pel costat de l'entrada continuem la nostra ruta, a poc i per un pont travessem la riera. La pista puja forta i dessidida 25 mts / 1 h. 35 mts. Cementiri de Ceurò, a la dreta i damunt d'un turó destaca l'esglèsia i la rectoria, reconvertida en Alberg- tel. 678339225. Li fem una visita, anada i tornada 10 mts / 1 h. 45 mts. Continuem pel costat del cementiri, el camí planeja 10 mts / 1 h. 55 mts. Necròpolis, lloc d'enterraments dara fá uns 4.500 anys. Tornem a pujar per sortir en un altiplà. 35 mts / 2 h. 30 mts. Masia de les Grioles, el camí segueix pujant 5 mts / 2 h. 35 mts. Collet de la Por, carretera. Tirem per ella una estona cap a l'esquerra 15 mts / 2 h. 50 mts. Deixem la ctra. per agafar una pista que entra cap a l'esquerra. Fetes unes passes, un corriol s'escola per la dreta cap el bosc, i anem prestant a t e n c i ó a unes pintades - groc ( ratlle ) verd ( fletxa ), les dues ens guiant, cal però no perdre les doncs aquest el el tram més compromès en quant a senyalització, anem baixant, saltem un petit torrent, uns metres i trobem una pista 25 mts. / 3 h. 15 mts. La prenem de baixada, passem un nou torrent, apareix una nova pista per la dreta amb clara pujada, l'agafem fins a dalt de tot 10 mts / 3 h. 25 mts. Enfront tenim St. Pere de Castellar i la Ctra. C-26 son el nostre objectiu. 10 mts / 3 h. 35 mts Arribem al pla de l'esglèsia de Sant Pere, una font ens dona la benvinguda, cosa que s'agraeig en un dia de calor com el d'avùi, ens refresquem i fem quelcom de temps reconeixent els indrets que ens senyala la pedra que sustenta un mosaic orientatiu. Refrescats i refets continuem per baixar a buscar el sender que costes avall ens col.loca novament a la lleva de la Ribera Salada 25 mts / 4 h. Ara i ja de pla llisquem paral·lels a l'aigua fin arribar novament al nostra punt de sortida 20 mts / 4 h. 20 mts. = 18 Kms.