dilluns, 11 d’octubre del 2010

RUTA DELS CASTELLS DE MONTSERRAT

D A T A -- 9 octubre 2.010 --

Llarg, però per el seu històric legat, interessant recorregut que ens dur a creuar tot el massis Montserratí. Des de Collbató fins a Can Maçana. Fet amb la intensió de homenatjar els topants d'ubicació dels CINC Castells que en el seu dia abilla-vant la muntanya.
Ressenya --> Prenem com a punt de sortida el Castell de Collbató, enlairat en un turo a frec del poble. Baixem cap el centre de la vila per agafar el camí de la Vinya Nova. Deixades les últimes cases. Prenem el camí de les Bateries - pal indicador - pel que guanyem alçada. En creuar el torrent de Sta. Caterina. Trenquem e l'esquerra - pal indicador - pel camí de la Font Seca, que ens puja al camí que va a la Capella de St. Joan. Enfront mateix arranquen unes escales d'un arranjat i recuperat camí que ens puja fins a Sta. Magdalena. Passem a tocar de les runes per guanyar el cim de la Miranda 1.132 metres, sostre de la ruta. Aquí segons consta es trobava el Castell d'Otger.
Desfem passes fins el collet que queda sota l'Ermita de Santa Magdalena, per anar a l'esquerra i baixar les escales de Jacob que ens deixant al peu del camí de Sant Joan a Sant Jeroni. Anem uns metres a la dreta. Al final de les baranes del peu dels Gorros, un corriol ens tira pendent avall per aterrar al camí inferior, que per el PR.C-19 ens acoata al Pla de Santa Anna, previ pas per l'Ermita. Aquí enllaç-em amb el GR-4 / 172 per anar a Trinitats. Sota mateix de Trinitats i quan el sender revolta en clara direcció a Santa Cecília, veurem al final de l'estimball, l'Ermita de Sant Dimes, i el morro - Roc del Diable - en el que quedava situat el Castell de Montserrat.
Reprenem la marxa seguint pel camí de l'Arrel ( G.R. ) que per sota les emblemàtiques parets de la cara nord ens conduirà a Santa Cecília, i al refugi Bartomeu Puiggros, on podrem trobar tot tipus de serveis. Aquí s'establia el Castell Marro.
Ultim tram; cerquem novament el GR per continuar direcció a Can Maçana. Sobrepassat Coll de Guirlo, deixem momentàniament el GR per agafar a l'esquerra un ramal - pal indicador - que ens deixa a Sant Pau Vell. Damunt l'Ermita s'alça un turo que donava peu al Castell Bonifaci o de la Guardia. Reconegut l'ultim baluard, tan sols ens queda completar el darrer tram del GR, fin arribar a Can Maçana, posant punt i final a aquesta feudal excursió.
Apunts -->.- Aquesta ruta te una durada de unes 7 hores, parades no incloses
.- Cal tenir previst un vehicle de retorn