dimecres, 14 de desembre del 2011

FORADADA de MALANYEU

Diumenge, 11 de desembre 2.011
Si es bol obsequiar a un muntanyenc, porteu-lo a fer aquesta ruta, en aquesta època de l'any.
La Foradada de Malanyeu, es una finestra natural oberta al cim de la cinglera que s'alça per d'amunt del petit poble. I a la que hi accedim pel Grau del Griell, tot superant una estreta gorja, per uns passos atrevits i enginyosos, en els que unes cordes fitxes, i una escala metàl·lica, ens facilitant l'ascensió.
Com hi arribem -->; Monistrol, Manresa, Berga, Malanyeu = 77 quilometres / 1 hora.
La ruta -->; Malanyeu. Aparquem el cotxe a l'entrada del poble. Marxem per la pista, deixant la vila a l'esquerra, seguint els indicadors de la ruta que porta a la Nou pel cim del Sobrepuny. Escassos minuts desprès, agafem un corriol a la dreta ( pal indicador i pintades de color groc ). Les seguim guanyant alçada encarats al engorjat, que superem pel Grau del Griell. Vençut !!, continuem erera les marques grogues per un tram força costerut, que ens porta a la part superior de la cinglera. Grimpem un ínfim ressalt, en el que un tros de corda i te presència testimonial, i ja som dalt la carena. Deixem les senyals grogues, per anar a l'esquerra. La panoràmica que es descobreix de sobte, resulta especialment gratificant. Estem a 1.333 metres, i assentament de La Foradada. La obertura, es a uns 20 metres mes enllà, i esta formada per dos forats que no es descobreixen fins que hi ets enfront. Traspassada, a l'altre costat una balconada penja sobre el buit. A la dreta, i sota un munt de pedres trobem el pot de registre de piades.
Per retornar; reculem fins el lloc en el que hem deixat les pintades. Aquestes continuant cap el Sobrepuny. Nosaltres, no les seguim, ja que prenem aquí mateix un camí que es desprèn a l'esquerra, i desemboca pocs metres per sota, a una pista de desembrossar, que continuem a l'esquerra en clara baixada, entroncant mes avall a una pista principal. A l'esquerra aniríem a l'abandonada casa de Cal Pigot, que queda a escassos metres. La nostra ruta, continua cap a la dreta, resseguint la pista que ja no deixarem, i en obvia baixada ens retorna a Malanyeu.
El temps per fer aquesta ruta, des contades les aturades es de unes 3 hores 30 minuts.