dijous, 4 d’abril del 2013

GIR del PETIT PRINCEP

Diumenge,  31  de  març  2.013

Senzilla caminada, que practica ment sensa allunyar-nos del nucli de l'Escala, ens permet fer un entretingut circuït circular, que particular-ment l'hem anomenat :  Gir del Petit Príncep.  Ja que prenem com a punt de sortida i arribada, la figura d'aquest personatge de conte, que esta col-locat a peu de mar.
           LA RUTA .-  Platja de Riells. Partim en direcció al Port, passat aquest, encarem cap a les Bateries de Costa, continuant per el camí de ronda, ( G.R.), que va guanyant alçada suaument. El mar queda per sota, i sergueixent els primers penyasegats.
           Uns metres abans d'arribar a una petita creu de ferro. Cal deixar el GR, per endinsar-nos a la dreta per un desdibuixat viarany, que senta fonya en un petit bosc, i ens deixa en el c/ Puigmal, que seguirem a l'esquerra, i arrel-la a la part alta de la Avd. Montgó - rotonda -. Aquí prenem a la dreta el c/ Serra Cavallera, c/ de les Alzines, i el Camí del Terma ( Sender Local- marques verdes i blanques ). I ens porta al Puig de les Sorres. Punt més alt del recorregut.
           Sempre per ample i bon camí baixem a trobar la senda que porta cap el Castell de Montgrí. Casa del Cortal Nou, tirem a la dreta, per entrar metres enllà al nucli de l'Escala, a l'alçada del camp de futbol. Des d'aquí, tan sols ens cal retornar a la platja de Riells, i posar fi a aquesta caminada. =  9'5 quilòmetres.