dijous, 8 de gener del 2015

LA RACA de TUIXÉN, LA_VANSA

Data,-   3, 4  de gener  del  2.015
    Com que ara fa una mica de mandra llevar-se dora, marxem el dissabte per fer nit a Sant Llorenç de Morunys. Concretament a l'Hostal Casa Joan, telef. 973492055 ( Cristina ). Mitja pensió = 37'-€.
   El diumenge pujem a Tuixén la-Vansa, on iniciem la volta circular, en la que assolim els cims de: Cap de Sauló, 2.089 metres,  Lalt de Companys,2.142 metres,  i la Corolla del Cap Llarg, 2.302 metres. Units per un recorregut que denominém,--Raca (Anella) de Tuixén, la-Vansa --.
 Com hi arribem.---  Monistrol, Manresa, Solsona, Sant llorenç de Morunys, La Coma i la Pedra, en arribar a coll de Port, agafar el trencall a la dreta ( Senyalitzat ) que porta a Tuixén, la-Vansa = 108 Km 1 h 45 mts
  La Ruta .-  Sortim de Tuixén la-Vansa cap el Refugi de l'Arp, que deixem a la dreta. Cruïlla de Comella Gerdera ( Cartell indicador ) continuem cap el Refugi de Sangonelles, noves indicacións. Marxem cap a la font del Diumenge, Font de Casalí, passada aquesta i en un petit collet. Tirem un curt tram a la dreta per fer el Cap del Sauló, 2.089 metres. tornem al collet i continuem cap a les Colladetes. Ara ens desviem un moment a la dreta per assolir el Alt de Companys, 2.142 metres. Tornem a les Colladetes per encarar la carena de La Serra Llarga, coronada per el Cap Llarg, 2.302 metres. Perpetuem la marxa baixant cap el Clot de la Bòfia, per creuar en diagonal El Pinar i arribar al Prat Llong i la seva cabana. Passem el contra coll de La Serreta i descendim al Clot de Rebost, per romandre pel tallafoc que ens condueix directament al punt del que hem sortit. = Unes 5 hores.
  NOTA .- Si es fa en aquesta epoca, es recomanable dur grampons.
  FOTOS .- Cercar el Expositor de Fotos, i per ordre alfabètic el títol- RACA, TUIXÉN, LA-VANSA.