dilluns, 11 d’abril del 2011

TOSSAL de la TORRETA

Dissabte, 16 d'abril de 2.011

Ascensió al Tossal de la Torreta 1.677 metres, maxima elevació del Montsec de Rúbies, i sostra comarcal de La Noguera.- Excursió dura doncs cal superar un desnivell d'uns 1000 metres, vencen una distancia propera als 20 quilòmetres. Cal dur beguda suficient ja que el territori fa honor al seu nom.... Montsec. Temps de marxa orientatiu, entre 5 / 6 hores.

Com anar-hi --> Monistrol, Igualada, Cervera, Tàrrega. Sortida 508, Agramunt, Artesa de Segre, prendre la direcció Isona-Tremp, per trencar a pocs quilometres cap a Vilanova de Meià. D'aquí seguir a Santa Maria de Meià, on agafem una pista amb la senyalització de Figuerola, per a poc trencar a la dreta cap a la Ermita de Sant Sebastià. Ampli espai, amb taules i font, ideal per aparcar el cotxe. = 126 quilometres / 1 hora 40 minuts.

La Ruta. --> Estacionat el cotxe, continuem pista amunt fins el Coll del Felipó, cruïlla de pistes i cartell indicador. Marxem a l'esquerra en direcció a Rúbies. Petit nucli en estat ruïnós. Des d'aquí, agafarem un corriol marcat com a G.R. - 1 que amb fort pendent ens porta a creuar el pas de La Portella Blanca. Arribats i ja sens senyals, marxem a la dreta. Rebutgem una pista per anar a la dreta a cercar un desdibuixat corriol que proper a la cinglera ens anirà fent guanyar alçada progressivament fins a situar-nos al punt mes alt de la serralada. El Tossal de La Torreta, de 1.677 metres. Un vèrtex geodèsic ens donara la benvinguda. - 4 hores.

El Retorn. --> Partim en direcció oposada a la que hem vingut encarats al Puig de Mirapallars. A uns 15 minuts aterrem al ample Coll de Mirapallars i Urgell. Ens aboquem a la dreta procurant seguir les fites i unes velles pintades de color groc que ens marcaran el millor pas per fer el descens. Cal estar atens i procurar no perdre-les, ja que la tendència es baixar de recta, i aquest no es el itinerari correcta, doncs la ruta es decanta cap a la dreta. Vençut aquest escull aterrem a la pista principal propers a les restes de Can Pelegrí. Per l'esquerra i ja per terreny conegut arribem al Coll del Felipó, on prenem a la dreta la darrere baixada fins a l'ermita de Sant Sebastià. 1 hora 30 minuts des del cim.