dimarts, 5 de novembre del 2013

CAP de PLANS

Diumenge,  10  de  novembre  2.013

Ruta totalment circular, que des del Pla del Cint ( Espunyola ). Ens puja pels Cingles de Taravil / Travil. Fins assolir el Cap de Plans, 1.384 metres. Baixant després cap el Pla de Travil per retornar per la pista rural del Mal Pas.
    Com anar al lloc de sortida :  .-  Monistrol. Manresa. Autovia direcció a Berga, sortida nº 88. Casserres. L'Espunyola, agafar la C-26 direcció a Solsona. Fets uns 2'5 quilòmetres, i abans d'arribar al Restaurant Cal Majoral, prendre a la dreta el trencall de Capolat-Camí de la Vall d'Ora. En el trencall St.Lleír / Capolat. Deixem el cotxe a l'esquerra en un espai perfecte per aparcar. =  71 quilòmetre.
    La Volta :  .-   Partim per la pista rural de l'esquerra en direcció a Sant Lleír. Fet  1 quilòmetre i escaig i després de un pujador agafem a la dreta el camí que porta a la Casa del Mercadal i a l'ermita de Santa Margarida - segle XII -  Pel costat de l'ermita una pista empren pujada. Pintades grogues..Blanques i blaves.. i fites, ens guiaran fins a dalt de l'altipla de Taravil. Guanyem alçada, en un revolt trobem La Tribuna, un bon mirador 1 h. Anem costa amunt.  Collet de la Nyonya, aquest dona entrada al Pla de Taravil/Travil. Tirem per l'esquerra, el camí ara ample marxa planer. En arribar a una clariana, deixem les marques per anar a l'esquerra per seguir la lìnea de pals elèctrics que ens porta al Cim de Cap de Plans, 1.384 metres - Index geodèsic i antena de telefonia - 2 h. 15 minuts.
     La Tornada :  .-  Emprenem la baixada seguint la linea elèctrica que ens deixa al peu de la pista rural principal. La seguim a la dreta, un corriol paral.lel ens permet tallar alguna corva fins arribar a la Font de la Parella. A partir d'aquí lo més practic es anar seguint la pista tot gaudint de l'espectacle del panorama que en aquesta època de l'any esta esplendit. Tot baixant passem per el Mal Pas, El Xampinyó, El Roc dels Carlins, i l'Església rectoria de Sant Sadurní del Cint, per arribar tot xino xano al punt en el que hem iniciat aquesta circular.  =  10 quilòmetres  /  3h. 15 minuts.
  FOTOS ....Columna de l'esquerra.  Estan per ordre alfabètic, cercar : Cap de Plans