divendres, 12 de febrer del 2016

RUTA de l'HOME del SAC ( Monistrol )

7  de  Febrer  2.016
  El nom d'aquest itinerari circular, li be del fet de qué transcorre per camins de pas obligat pels pagesos que vant cap a les vinyes. Aquest, al tornar cap el poble, antigament anaven amb el  Sac de productes de la terra carregat a l'esquena per dur-los cap a casa. D'aquí el nom de la ruta de l'Home del Sac.
   Com arribar al lloc de sortida:  Monistrol, Ctra. C-55 direcció a Manresa. Prenem l'indicador que porta a l'estació del Cremallera de Montserrat. A pop d'arribar-hi  prenem a la dreta un trencall senyalat com  El Tortugue . Entrem al Polígon Can Prat, on anem fins a la part de dalt. Aquí deixem el cotxe.   ---- La Ruta ----. Aparquem el vehicle, just al punt on arranque la ruta. Prenem la pista de sorra de la dreta durant uns pocs metres. En arribar a un revolt que gira fort a la dreta .Deixem aquesta per entrar a l'esquerra per un camí encarat a Montserrat, el qual ens portarà a la Font del Baldiri. Passem el pont de fusta per anar a la dreta cap a una petit pla que creuem en diagonal cercant un corriol que supera un petit ressalt i ens endinsa en el Torrent que ens porta a la Font de l'Esclatarada. On unes grapes metàl·liques ens permetent superar un petit salt.  Seguim un ratet més pel torrent per enllaçar amb una pista que prenem a la dreta i ens porta al Coll del Piteu ( A la dreta queda la casa que li dona nom ). Continuem per la pista en suau baixada fins a una cruïlla. En front tenim el corriol que ens acosta a la Font del Piteu. Des daquesta marxem per l'nterior del torrent per sortir a una nova pista que encarem a l'esquerra. Passem l'enrrunada casa del Manyo per arribar més enllà al també malmès Mas del Solei del Barraquer. Aquí deixem la pista per agafar a la dreta un corriol (Una fletxa blanca marca l'entrada) que ens baixa al Torrent del Tortugué. Que creuem a l'alçada del Pessebre Cargoler. Un bonic camí de bosc ens porta a la Casa del Manco...Un curt tram de pista ens retorna al lloc de sortida.  =  7 Km i escaig.