dimecres, 16 de setembre del 2009

PEÑA OROEL

Data .-- 11 de setembre 2.009

Durant aquest pont de la Diada de l'Onze de Setembre, hem passat uns dies a Osca, concretament a Sabiñánigo, i prenent com a camp base el Alberg Pirenarium. Recomanable de totes totes.
Excursió a La Peña Oroel --> Ens traslladem a Jaca per prendre la direcció a Bernués i Sant Juan de la Peña per el Collado de Oroel. Pressa aquesta carretera i uns metres abans d'arribar al quilòmetre 7 , agafem un trencall a l'esquerra senyalat com : Parador, mirador de Oroel. Aquí deixarem el cotxe, per agafar un corriol que per una pineda i més tard un abetal, ens encamina amb insistent pujada cap el nostra objectíu que s'aixeca clarament per sobre dels nostres caps. El camí es clar i no te pèrdua, amb cosa de una hora, ens plantem en el Coll de La Peña conegut com Las Neveras. La vegetació desapareig per donar pas a un llom que ens conduirà fins el cim coronat per una GRAN Creu que destaca per damunt dels 1.769 metres de la mole de pedra de la serralada, i de la qual gaudim unes extra ordinàries vistes del Pirineu, i d'altres punts que podem identificar gràcies a un acertat plafó indicatiu.
El retorn el fem resseguint el fil de la carena fins a Las Neveras, repetint camí des d'aquí fins el punt de sortida. Temps de marxa = Unes 3 hores / Desnivell = 610 metres.