dilluns, 24 de gener del 2011

EL COSCOLLET

Diumenge, 23 de gener de 2.011

El Coscollet, o Torre d'Aubenç, es la màxima alçada de la Serra d'Aubenç, -Alt Urgell-. Els seus 1.611 metres s'aixe-cant per d'amunt l'embassament d'Oliana, creant un espectacular espadat d'uns 600 metres de caiguda totalment vertical, sobre la vall del Segre.
-- Aproximació ---> Monistrol, Solsona, Oliana, Coll de Nargó. Trencall, L-511 direcció a Isona. Als 16 quilometres desviament a Gavarra ( 8 Km. ). A les primeres cases del poble, surt una pista a l'esquerra que ens baixa a la Font d'Isot ( 2 Km. ). = 133 quilometres / 2 hores de cotxe.
-- Descripció de l'itinerari ---> Font d'Isot. Inici i final de la ruta : Prenem el ramal de l'esquerra direcció Coll de Nargó-Pla de Tolustre. Quant duem uns 10 minuts, trobem una bifurcació. Anem a la dreta, - Pal indicador /Corral de l'Estudiant -. No triguem gaire en passar propers a Cal Frare. Vençuda la casa, deixem el camí que continua recta seguint el traçat elèctric. Per prendre a la dreta un trencall que s'enfila costa amunt. Metres enllà, podem veure a l'esquerra el Corral de l'Estudiant. El camí es redreça pujant fort. El Pla de Tolustre s'estén per sota nostra. Passem un falç collet, assolint poc després la Collada d'Aubenç ( 1 h. 15 minuts ). Esquerra, la pista recorre el Pla de la Ginebreda, fins trobar la casa d'Aubenç, en força mal estat. Continuem pel lògic traçat durant uns 10 minuts. Abans que la pista comenci a baixar, prenem un ramal a la dreta que tot seguit mor en una clariana. A partir d'aquí cal no perdre un vell i desdibuixat corriol que puja per l'obaga fins assolir la carena, on connectem amb una pista. La visió del Tossal del Coscollet, amb la seva caiguda per la cara nord es impactant. Seguim la pista cap a la dreta, giravoltant el Clot de Solans, arribant a poc d'espai, a la Torre d'Aubenç - Coscollet, coronat per un contundent Vèrtex Geodèsic ( 2 h. 15 minuts ). La panoràmica sobre la Vall del Segre, Oliana i les terres Lleidatanes es del tot oberta.... La tornada la fem desfent la ruta de pujada. - Temps total anada + tornada = 4 hores 15 minuts / 16 quilometres / 600 metres de desnivell.*** Apunt : Si sortim a peu des del poble de Gavarra, caldrà sumar 1 hora mes de marxa ***