dijous, 3 de novembre del 2011

PUJADA al CASTELL de MONTGRÍ

D a t a .. Diumenge, 30 d'octubre de 2.011
El massís del Montgrí, es el punt més alt d'aquesta zona de d'Empordà. Una talaia formidable, coronada per el Castell, des del que s'ens mostra un extens i captivador paisatge per admirar.
Per fer aquesta volta. Prenem com a punt de sortida i arribada el nucli de l'Ovellaria. Barri exterior de Bellcaire, situat al peu de la carretera que uneix l'Escala, amb Torroella de Montgrí.
Iniciem la ruta seguint les indicacions de: Santa Caterina. Passada una subestació elèctrica, tombem a l'esquerra-cartell indicador-per entrar en una Vall que mena a l'Ermita/Santuari de Santa Caterina-segle XIV-. Servei de bar obert diumenges i festius, excepte dates Nadalenques. telf. 972760608-( ermitadesantacaterina.org ). Feta la corresponent visita, enfilem cap el Coll de la Creu, ben visible des de l'Ermita. Arribats a la Creu, ens incorporem al G.R.-92, que puja per la banda de Torroella, seguin-lo en direcció al Castell.
Castell de Montgrí. El conforma un recinte amurallat amb quatre torres cilíndriques cantoneres. En una d'elles, una escala de cargol interior, permet pujar fins dalt de les muralles. Des d'aquí una fabulosa panoràmica de l'Empordà i la Mediterrània ens deixara boca-badats.
S'ens fa dificultós tenir que marxar, però no queda altre remei. Deixem la fortalesa a l'esquerra, per continuar per el G.R. que pron-ta empren una dreta baixada, fins el Collet d'en Garrigars. Aquí diem adéu al G.R. que s'enfila cap el Montplà. Per trencar a l'esquerra, encarant una mini tartera que ens retorna al conegut sender que des de l'Ermita, puja al Coll de la Creu. Aterrats en ell emprenem la tornada cap a l'Ovellaria.
Temps de marxa des-contades les aturades = 3 h. 15 minuts/12'5 Km/ desnivell, 300 metres.
ANÈCDOTA.- En el trajecte de tornada, i en el tram comprès entre l'Ermita i el nucli de l'Ovellaria, ens trobarem al Sr. Pasqual Maragall i a la seva muller la Sra. Diana Garrigosa.

1. No es estrany veure al Sr. Maragall, per aquí, pues te una casa a Rupia, un petit poble molt proper a Bellcaire d'Empordà.