dijous, 9 d’agost del 2012

CASTELLGALÍ - MONISTROL

3,   A g o s t   2.012

Caminada lineal que ens porta des de Castellgalí fins a Monistrol de Montserrat, passant per Sant Cristòfol. Per realitzar aquest itinerari, cal disposar de dos vehicles, o de un voluntari que ens traslladi al punt de partida.  La durada del recorregut, es de unes  4  hores.
   Comencem la caminada a Castellgalí, rastrejant el  "Coptail" de senyals de::  Ruta de la Transllum  (Traç blanc i blau). Camí de Sant Jaume (Camí de Santiago Català,-pintades grogues, i rajoles amb el símbol de la ruta, en la part que correspon al poble). El G.R-4(vermell i blanc). Camí Ignasià. Camins del Bisbe i Abat Oliba,G.R-151.1.  De tot aquest batibull. Nosaltres agafarem com a preferents la marques de La Transllum, que adoptarem, prescindint de les altres, que aniran agafant ramals diferents.
    Fent cas de les empremtes escollides (blanc i blau), creuarem tot el poble, on en la part alta, ja entrant a camí de muntanya. Vençut bon tros de camejada, aterrem a la carretera BV-1123, que tindrem que seguir uns  250 metres cap a la dreta. Fet axó reprenem novament el sender, que travessa la riera de Marganell, per guanyar alçada envers Sant Cristòfol. Des del poble, marxem encarats a la muntanya de Montserrat. Pla de les Pinasses, la granja de Can Martorell queda a la dreta. El vial fins ara ample, es transforma en corriol. En un tram, aquest s'obre formant una cruïlla de camins. Aquí deixem les pintades que fins ara ens han guiat. ( En el recull de fotos, aquest trencall esta marcat amb una fletxa superposada)  Prenem el braç de l'esquerra que planejant ens deixa al Coll de Muleia, on baixem pel carrerany que per la fondalada del Torrent del Tortuguer, declina al Revolt de La Paella. Escassos metres abans de sortir a la carretera de Monistrol a Montserrat. Prenem un traçat a l'esquerra que per la carena del Russinyol, ens deixa al Coll i casa de El Piteu. Des d'aquí, tan sols ens resta seguir la pista que baixa a Monistrol.  --  Fi del trajecte --