dijous, 29 d’agost del 2013

GUÀRDIA de NOGUERA - CASTELL de MUR

D a t a  ..-    16  d'agost  2.013

Ruta circular de uns  9  quilòmetres, fàcil de fer i senyalitzada ( marques de color groc ). Que partint del poble de Guàrdia de Noguera, ens porta a visitar, el Castell de la Guàrdia, la capella de St.Feliu, el Castell de Mur, i la col-legiata de Sta. Maria.
        Itinerari .-  Guàrdia de Noguera, sortim del poble en direcció al cementiri per el camí del Viacrucis.  5 minuts, creuem la carretera per continuar per el camí.Passats un parell de minuts més, arribem a una bifurcació. Deixem la pista de l'esquerra que es per la que tornarem, per continuar a la dreta.  15 minuts, barranc de Fonteter, el passem seguint pista enllà.  45 minuts, Loma del Serrado, coll en el que cambiem de verten, continuem per l'esquerra.  1 h. 15 minuts, Castell de la Guàrdia. el deixem a la dreta per continuar pista amunt en direcció a la Capella de Sant Feliu.  1 h. 35 minuts, sortim a la carretera. La seguim una estona per la dreta. A uns  10 minuts, rebutgem una pista que per l'esquerra va a Collmorter,  tot seguit i també per l'esquerra apareix una nova pista. Just a l'entrada d'aquesta, cal agafar un camí a la dreta, que condueix al Castell de Mur, creuant varis cops la carretera.  2 h, 10 minuts, Castell de Mur, i Col-legiata de Santa Maria..- Visites fetes amb guia -.
         Retorn  .-  Des del castell desfem l'ultim tram, fins arribar a la pista dacses a Collmorter.  Carretera,  15 minuts des del castell.  La creuem perpendicularment, per encarar un camí que baixa cap el barranc de Fonteter.  45 minuts, Sortim al camí que hem fet en el primer tram de la caminada, retrobant les estacions del Viacrucis, que ens portant novament al poble.-- Total del recorregut =  3 h. 15 minuts.