dimarts, 27 d’agost del 2013

LA CREU de BONANSA

D a t a  .--   13  d'agost  del  2.013

Pujada al cim de la Creu de Bonansa, 1,765 metres. ( Osca ). Des de el poble da Calvera-Vall de Isábena-. Es aquesta una caminada que no presenta cap problema tècnic, ja que sempre es va per ample i bon camí. Tan sols es te que estar quelcom a l'agüait en els metres finals, per agafar el corriol que mena al index geodèsic que marca el punt cimer.
 Com arribem a Calvera:  Pont de Suert, seguim la carretera en direcció a Vielha per abastar la cruïlla de Castejón de Sos. Ja en la provincià de Osca, en dirigim cap a Bonansa, passem el poble continuant per la carretera A-1605 direcció a Beranúy. Abans d'arribar-hi, cal agafar un trencall a l'esquerra que ens porta a Calvera.
  La Ruta :  En l'ultim gir abans d'arribar al poble. Tenim a la dreta una pista amb varis panells informatius i un de prohibit agafar bolets i carpoforos. Aparcat el cotxe, iniciem la caminada seguint la pista. A uns 15 minuts arribem a un trencall.Cartell que senyala les direccions de Castrocit, i Sierra de Sis. Agafem el ramal de l'esquerra ( barrera ) en direcció a la Sierra de Sis. El camí guanya alçada i ens deixa a l'altura de un dipòsit d'aigua- Punt A -( Aquí, a la tornada prendrem el Camí obert per dur l'aigua del dipòsit al poble ). Ara nosaltres seguim recta amunt amb persistent pujada. Quan ja portem força estona, i després de fer una amplia llaçada. Trobem un trencall .Deixem el camí que continua de recta i que va cap a le Serra de Sis. Per girar a l'esquerra, i assolir en poca estona la Collada de les Tosses. Un ramal de la pista marxa cap a la dreta i baixa cap el poble de Bonansa. Nosaltres continuem per l'esquerra en direcció a la cota de Peñaroja. Fem una mínima baixada, i emprenem la pujada final en direcció al nostra objectiu que abastarem en cosa de escassos 30 minuts. Tan sols cal estar atens en pendre un petit corriol que surt a la dreta uns 10 metres abans d'arribar al collet. - Jo el vaig marcar amb una fita - Cercat aquest amb 2 minuts ens plantem en el Cim de La Creu de Bonansa, 1.765 metres " Vèrtex Geodèsic " = Unes, 3 h. 30 minuts aproximada ment.
  La Tornada :  Reculem tot el camí de pujada fins arribar al - Punt A -. Per agafar la sèquia del camí de l'aigua que ens baixara fins el poble.= 2 h. 30 minuts.  //  Total = 6 hores -- Desnivell, 650 metres.