dimarts, 11 d’agost del 2009

ELS SENDERS DEL TIMBALER

D a t a .- 10 d'agost

El Bruc, aquest menut poble de l'Anòia, apostat als peus de Montserrat, no tardará gaire a ser conegut a reu del Païs, ja que durant aquest dies si esta rodant la pel-lícula Bruc , una versió moderna i " actualitzada " de la mítica - El Timbaler del Bruc -. Per aixó he volgut estar pioner i he fet la ruta * Els senders del Timbaler *. No sigui que després, els topans es converteixint en un batibull d'esnobs de muntanya.
Ruta de cotxe ---> Monistrol, Collbator, El Bruc } 9'5 kms / 15 minuts.
Aquesta ruta, aprofita durant la primera part, el traç senyalat del, Cami de les Batalles, que ens guia se'ns cap mena de problema fins el Coll de Can Masana.
Prenent com a punt de partida el Monument del Timbaler del Bruc, guillem cap el Bruc de Dalt, 10 minuts. Creuem el barri, a tocar de l'ùltima casa una font ens permet proveir-nos d'aigua. El camí entre en el bosc adquirint alçada. 30 minuts / 40 acumulats. Cruïllada de les Creus Verdes. Aquí teòricament el 6 de juny de 1.808 va tenir lloc el 1er. enfronta ment amb l'exercit francès. 35 minuts / 1 h. 15 mts. Coll de Can Masana, indret condicionat amb bancs i taules. En un quarter eminent, un espai graciosa ment disposat, ens alliçona del topà en que el 14 de juny es va freguar la 2ª i definitiva Batalle del Bruc.
A partir d'aquí, i per completar el circuït, cambiarem de senyals. Perseverem per la part alta de l'àrea, acuitant les marques del GR. Escàsos 15 minuts. Pal indicador, deixem el gr per pujar a visitar Sant Pau Vell. Sotjat el tocom i recarregats d'enèrgia, retornem al gr. 5 minuts 1 h. 35 mts. Coll de Guirló. Un ramal surt a la dreta en clara baixada, deixem el GR. per tirar costes avall. 2 minuts, un placard ens posa al corrent del contingut arcaic d'aquesta sona. El Megalit de la Diablera i la Cova Tapiada i son presents. Prosseguim amb evident pendís. 20 minuts / 1 h. 55 mts. Nou trencall, cessa l'inclinació, anem cap a l'esquerra. 10 mts / 2 h. 05 mts. Pla dels Pallers, les seves formes els delatant. Continuem de recta, la pista s'espatlla una mica, però unes destenyides pintades blanques, ens confirmen que la ruta es la correcta. En un punt la senda entra en el llit del torrent, a poc en torna a sortir, la pista cada cop es fa més ample. 20 mts / 2 h. 25 mts. Entroncament de camins, per la dreta recauríem a les Creus Verdes, per tant seguim de recta. Entrant en la vall, els bosc es va intercalant amb vinyes. 20 mts / 2 h. 45 mts. Can Rovira, aflorant les primeres cases, trenquem a la dreta i pel costat de l'escola sortim al carrer principal, en la cantonada una font ens dona la benvinguda abans d'arribar de nou al Monument del Timbaler.
Temps total des contades les aturades. 2 hores / 50 minuts --- 8 Kms, 600 metres.

NOTA EXTRA - : Fent referència a la pel-lícula * Bruc *, per veure el tràiler del film cliceu damunt del titol (durada 3 minuts ). Augmenteu algun punt el só i amplieu pantalla. " Val la pena ". Ja ens ho confirmareu en l'apartat de comentaris.

1. EL BRUC - La Música i la fotografía, excel.lents, pero es fa increible que éll tot dol, vencés al exercit de napoleó. S'haurà de veure la peli sensera per a tenir més arguments.

2. Petit sinopsis de la pel-li. Lo que fa referencia a la llegenda del Timbaler, es tan sols el principi d'aquesta pel.lìcula. La resta no te res a veura amb aquest tema. La cosa es tracte de que Napoleó veu ferit el seu orgull, pel fet de que un sol jove, frenés a tots els seus homes. Cosa per la qual fá venir a sis dels seus millors homes per donar compta de " Isidret ". I per tant el marru ja esta servit, Tot i així jo no em penso perdre la pel.li. Per cert, durant la batalle. Em matan dos cops. QUIM

3. o sigui que has participat en la peli, d'extra pel que em sembla deduir. Ja ho confirmaràs,