dilluns, 18 d’agost del 2014

MOLINS de REI, TOUR

Diumenge,  27  de  juliol  2.014
  Volta circular amb un modest desnivell, que ens du a visitar : Castellciuró, St, Pere de Romaní, i els Aiguamolls de Molins de Rei.
   Itinerari .--  Prenem com lloc de sortida, i arribada. L'estació de la RENFE del poble. Marxem a l'esquerra per el carrer Àngel Guimerà per creuer les vies per un vistos pont. In mediatament passat aquest, anem a l'esquerra per un carrerol paral·lel a la via, que ens deixa a la Plaça Mercè Rodoreda, seguim per el carrer Mestre Blanch ( dreta ), per empalmar amb el carrera, Antic de Sta.Creu d'Olorda. Al final d'aquest, i passades las ultimes cases, prenem a la dreta un camí que arranca al costat de un transformador, i ens porta al Castell de Castellciuró - Parc amb taules i font - Plafons informatius, prenem el que indica; St.Pere de Romaní - Font del Capellà.  El camí s'esmuny pel torrent d'en Bonet, i ens condueix a St.Pere de Romaní. Ermita romànica a la que en el segle XIX, i durant la segona Guerra Carlina. Se li va adjuntar una torre de telegrafia òptica.
  Continuem marxant cap a la dreta per la pista més clara. Passats uns  10  minuts, i a l'inici d'un tancant revolt cap a l'esquerra. Prenem a la dreta un corriol que baixa a trobar una nova pista que seguim uns pocs metres a la dreta. Quan veiem els primer edificis, cerquem a l'esquerra un caminet, que ens baixa a la Plaça del Parque Antonio Mendez ( Font ). Anem a la part baixa d'aquest, per seguir per la dreta per el carrer que paral·lel a la via del tren ( Verge de Núria ), Ens porta a un pas soterrat que ens permet creuar aquesta. Continuem de recta. Creuem la Avinguda de Barcelona, seguint recta pel carrer Llobregat, i empalmar amb el carrer de la Riera d'en Bonet. Al final d'aquest anem a la dreta, avançant pel costat del Canal de la Infanta. Creuem aquest per un pont, i l'autopista per un pas soterrat. Sortint d'aquest fem un curt tros de camí, per trencar a la dreta en direcció al riu. Ràpidament trobem els indicadors de la zona dels Aiguamolls. I fem un tomb circular, i novament en aquest punt, retornem al pont on hem creuet el canal, per continuar a l'esquerra, i a poc entrar al carrer Felip Canalias, Plaça de la Cadena, que creuem per prendre el carrer de la Raseta, carrer Pi i Maragall, el qual ens porta a tocar de la estació de la RENFE. =  8'5 Km / 2 h 30 mts.
 **  FOTOS de la ruta : Columna de l'esquerra,cercar per ordre alfabètic amb el títol- Molins de Rei, Tour -