divendres, 5 d’agost del 2011

DÒRRIA, ------> COMA MORERA

Data, --- 3 d'agost 2.011

Monistrol, Manresa, Vic, Ripoll, Ribes de Freser, N-260, Dòrria. = 122 quilometres/1 h.35 minuts.

Itinerari circular} Dòrria, G.R.-11, Creu de Meians, Coma Morera 2.213 metres, Tossal de Sant Salvador 2.222 metres, Puig de Salines 2.234 metres, Refugi de la Pleta de Dòrria, Dòrria.

La Ruta} Dòrria, sortim pel costat de l'església per un costerut carrer, a cercar el G.R-11, que seguirem per l'esquerra. Aproximadament a 1 h., apareix una cruïlla, tot i que sembla que el camí mes obvi, es el que tira a la dreta ( marques vermelles i grogues ). Cal seguir de recta momentàniament s'ens cap senyal. Poc després de passar una barrera, tornant a sorgir les pintades, que seguirem fins el Coll de la Creu de Meians. Aquí deixem el G.R., per anar a la dreta en forta pujada en la que trobem alguna senyal de color blanc, i ens porta a l'altiplà. On a l'esquerra divisem la gran fita del Coma Morera, 2.213 metres. - pel cantó de Puigcerdà/França arriba una carretera de muntanya -. Retornem un xic sobre les nostres passes per creuar una tanca encaminant-nos cap a l'esquerra assolint fàcilment el Tossal de Sant Salvador. Conegut com el poker de dos, degut a la seva alçada, 2.222 metres. D'aquest partim en diagonal. Metres enllà, una nova tanca ens permet creuar de nou el filat. Escorat a la dreta destaca un altre turo-net. Es el Puig de Salines, 2.234 metres. Fet,! Retornem al mercat camí, i l'encarem a la dreta endinsant-nos per el Pla de Salines. Passat el naixement del torrent del Pla de Salines, cal tirar a la dreta en clara baixada, prenent de referència una pila de rocs. Aquí cal fer us de la intuïció, la lògica, i si estem atens d'alguna que altre marca de color groc. Sempre avall, i escorats a l'esquerra, cerquem per sota, una clariana a la que tenim que anar. Ja en ella ens decantem a l'esquerra per baixar uns curs metres i topar amb el Refugi de la Pleta de Dòrria. Deixem aquest per la dreta, i da cara a la fondalada, per entrar en un camí en el que alguna que altre pintada de color vermell en senyalara la ruta que tenim que seguir i ens retorna a Dòrria.
-* Temps total de la volta restades les aturades. 4 h. 45 minuts / 18 Km./ Desnivell,700 mtres.