dissabte, 20 d’agost del 2011

EL MAL PAS de la VALL de LORD

Divendres, 19 d'agost de 2.011
Per fer aquesta asceta caminada de tipus circular, ens situem a la Vall de Lord. Terrall petrificat de cingles i codines de roca pinyolenca de mala petja, on no hi ha un pam de pla.
Com hi arribem -} Monistrol, Manresa, Solsona, carretera C-462 - Llosa del Cavall -, Sant Llorenç de Morunys. Aquí prenem la pista/carretera que porta a l'ermita de Sant Serní i al Santuari de Lord. Passat un túnel i a la dreta deixem el cotxe. = 91 Km./ 1 hora 20 minuts.
Apunts -} Aparcat el cotxe, marxem direcció al Santuari, quan portem uns 6 minuts de marxa, a la dreta traspunta una torre elèctrica. Uns pals de fusta i una fita ens marcant l'entrada del camí que tenim que calçar. Una con vinat de fites, cintes de plàstic, i desgastades pintades vermelles, ens serviran per anar per el bon camí. Creuades un parell de torrenteres, el corriol agafa amplada. En sortir en un tram obert, fem per la dreta una curta marrada per sorgir a una clara pista, que encalcem a l'esquerra i ens porta a una contundent clariana.
A l'altra costat de la vall, i a l'esquerra destaca la Mola de Lord. De front i forces metres per sota el Pantà de la Llosa del Cavall. I a la dreta el ampli camí que ens acosta a les restes del Mas de Torroella. Deixat, i en els primers arbres, un petit cartell ens cridarà l'atenció. " A Sòbal pel Mal Pas ". Aquest dona peu a unes pintades vermelles que ens marcaran el rumb per ascendir pel Serrat de la Creu, en el que hi tenim el Mal Pas. Arribats a ell, tot i que no representa cap seriós perill una corda collada a la paret ens dona la situació. Sobrepassat es guanya alçada fins coronar el contrafort. On sobre una gran praderia, dita el Planell, en mig isolada resten les quatre parets del Mas de Sòbol, el passem per l'esquerra seguint un clar camí que ens deixa en el punt mes alt d'avui, la collada del Parató 1.282 metres.
La ruta inicia la baixada,... Ull !!, a la dreta del camí, unes pintades verdes i grogues, ens indicant el nou angle que agafarem i ens fan perdre altura envers la Rassa de Torroella. Passada, enllacem amb el G.R.-7 , en descensió fins una collada. A l'esquerra el G.R. entra en un estret pas. Aquí cal deixar-lo per tirar a la dreta ( marques verdes i grogues ) hi plantar-nos tot seguit en el punt de sortida. -- 11'5 Km/ 3 h. 30, s'ens aturades/ desnivell, uns 400 metres.