dilluns, 15 d’agost del 2011

TUC deth PORT de VIELHA

Dimarts, 9 d'agost de 2.011

Gran circuit circular d'alta muntanya, amb sortida i arribada al Espitau de Vielha, 1.609 metres - Boca Sud del túnel - que ens permet coronar el Tuc deth Pòrt de Vielha, 2.605 metres.
Partim seguint cap a l'esquerra les senyals del G.R-211.5 que va guanyant alçada. Pla d'era Espòna, el camí ens dona un curt respir, per tornar a pujar decidit. Marrècs d'era Gerbosa, la ruta es torna a suavitzar. Passem a tocar d'un bunker, metres enllà, deixem a l'esquerra el Pòrt Vielh deth Hòro, 2.287 metres. Continuem per la base del Tuc de Montoliet. 2 h. 30 minuts, arribem al Pòrt de Vielha, 2.442 metres. Aquí deixem el G.R. per enfilar la carena de la dreta, a l'esquerra queda un nou bunker. Aquest darrer tram s'ens marques el fem per un evident corriol, en el que les fites ens indicant el millor traçat. 3 hores, Cim del Tuc deth Pòrt de Vielha, 2.605 metres.- Vèrtex geodèsic i creu de ferro. Bona vista de l'Aneto i muntanyes dels voltants.
Retorn,.... Baixem per l'ampli cordal, deixant per sota i a la dreta el Lac Redon. Travessem unes trinxeres de pedra, i ens anem decantant a la dreta, seguint rastres de unes escalonades rapisses de una herbosa pendent. El llac queda cop mes pròxim, però no es necessari arribar-hi, de fet passem per la dreta de un llom, seguint el descens fins a situar-nos per sota el desguas de l'estany. On un clar sender ens guia fins a l'entroncament amb el G.R.-11, que òbviament fem de baixada. Superat l'indret dit Marrècs d'era Escaleta, ens plantem en el fons de la vall, entrant en el bosc de Conangles. Entre pins, avets i faigs, retornem al refugi de Sant Nicolau-Espitau de Vielha. -- Temps de marxa des-contades aturades, unes 6 h. / desnivell = 1000 metres.