dilluns, 1 d’agost del 2011

ENVOLT de la SANTA COVA

Diumenge, 31 de juliol de 2.011
Recreativa caminada que partint del Monestir de Montserrat, ens permet esbargir-nos visitant llocs com: La Creu, i la capella de Sant Miquel. Considerada com la primera Ermita en antigor del massis, ja que segons el Chronicon Hispalense, a l'any 187 si va erigir un temple dedicat a la Deessa Venus. Enderrocat el 253. L'any 546, es cita, que sobre les runes, es construir una capella, destruïda també el 1810 durant la guerra amb França. Hereïn-se el 29 de setembre de 1870 una de nova dedicada a Sant Miquel. Reformada contemporàniament amb un clar estil modern.
També ens arribarem al final del Serrat dels Monjos, esplendent aguaitador i allotjament de la Nova Creu dels Escolans. Per baixar desprès a la Santa Cova, punt segons la llegenda, en el que el any 880 s'hi va trobar la imatge de la Verga Bruna, edificant el 986 una modesta capella, que s'amplia el 1576. ( Analíticament però. D'acord amb l'estil de la talla la Imatge pertany als últims temps del romànic. Probablement de l'any 1341 ). Partint de la cova completarem el recorregut resseguint el Monumental Camí del Rosari. Considerat el conjunt escultòric a l'aire lliure més important del modernisme Català.

La Ruta >>> Partim del Monestir per el camí que va a Sant Miquel. 15 minuts, un trencall a l'esquerra ens acosta al Mirador de la Creu de Sant Miquel. Incomparable vista del Santuari. Retornem a la ruta principal, encarats a l'Ermita de Sant Miquel. Un cap passada aquesta deixem a la dreta la Bassa, per arribar al Pla de Sant Miquel dit també dels Soldats - cruïlla i pal indicador - Continuem pla i de recta, vençudes unes 200 passes, deixem el camí principal per trencar a l'esquerra per un corriol que segueix la carena del Serrat dels Monjos i ens porta a la Creu dels Escolans, previ pas per una casseta de guaita forestal. Complimentada la visura, retornem al Pla de Sant Miquel, on entomem a la dreta el camí de les Feixades, que ens fa perdre alçada. Cruïlla i pal indicador, anem a l'esquerra en direcció a la Cova, passem per la base d'aquesta, tot sortint al Camí del Rosari. Tirem un xic a l'esquerra per fer una inexcusable visita a la Santa Cova. ( Horari d'apertura: 1 d'abril a 1 de novembre de 10'30 a 17'15 / 2 de novembre a 31 de març de 10'30 a 16'30 ) Executat el requisit. Emblem el turístic Camí del Rosari Monumental ostentat per genuïnes i innegables obres d'art que ens acompanyaran fins a l'estació inferior del Funicular de la Cova, inaugurat el desembre de 1929. Aquí ens podrem permetre el capritx de fes us del servei, = 1'90 €, o emprendre la costeruda i darrera pujada que amb 20 minuts ens retorna al nostre punt de partida d'avui. El Monestir -- Temps total de la caminada restades les aturades.., 2 hores.